مرز سفر

معرفی ۲۰ مورد از معروف ترین غذاهای جهان

معرفی ۲۰ مورد از معروف ترین غذاهای جهان

وقتی صحبت از دنیای آشپزی به میان می آید، هیچ کمبودی در غذاهای خوشمزه برای کشف وجود ندارد. از طعم های تند هند گرفته تا طعم های دلچسب ایتالیا، غذاهای منحصر به فرد و جالب زیادی از سراسر جهان وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. چه به دنبال یک میان وعده سریع یا یک وعده غذایی مفصل باشید، این 20 غذای معروف از کشورهای مختلف مطمئناً ذائقه شما را وسوسه خواهند کرد.

1. اردک پکن (چین) – این غذای نمادین چینی یک اردک با پوست ترد است که در اجاق هیزمی برشته شده و با پنکیک، پیازچه، برش های خیار و سس هویزین سرو می شود.

2. پد تای (تایلند) – این غذای محبوب نودل تایلندی با نودل برنج سرخ شده، تخم مرغ، سس تمر هندی، سس ماهی، سیر، فلفل چیلی و سایر مواد مانند میگو یا توفو درست می شود.

3. سوشی (ژاپن) – این غذای کلاسیک ژاپنی با برنج سرکه شده و مواد مختلف غذاهای دریایی مانند ماهی تن، سالمون یا مارماهی درست می شود. می توان آن را به عنوان سوشی نیگیری (سوشی دستی)، سوشی ماکی (سوشی رول شده) یا ساشیمی (ماهی خام برش داده شده) سرو کرد.

4. فو (ویتنام) – این سوپ سنتی ویتنامی شامل آب گوشتی است که با ادویه هایی مانند بادیان و دارچین پخته شده و با رشته فرنگی برنج و گوشتی مانند گوشت گاو یا مرغ سرو می شود. اغلب با گیاهانی مانند گشنیز و ریحان و همچنین جوانه لوبیا و لیموترش برای طعم بیشتر روی آن می‌افزایند.

5. بریانی (هند) – این غذای محبوب هندی شامل برنج ادویه دار پخته شده در مخلوطی از ماست، قیمه (کره شفاف)، زعفران و سایر ادویه ها مانند هل، میخک و برگ بو است. معمولاً با گوشتی مانند مرغ یا بره و همچنین سبزیجاتی مانند سیب زمینی یا نخود برای طعم بیشتر سرو می شود.

6. پائلا (اسپانیا) – این غذای سنتی اسپانیایی با پختن برنج در یک آبگوشت خوش طعم همراه با موادی مانند سوسیس چوریزو، میگو، صدف یا مرغ برای طعم بیشتر درست می شود.

7. موساکا (یونان) – این غذای کلاسیک یونانی با چیدن برش های بادمجان در یک ظرف پخت، قبل از اینکه روی آن را با سس خامه ای بشامل حاوی گوشت چرخ کرده یا گوشت گوسفند برای طعم بیشتر پر کنید، درست می شود.

8. پیتزا مارگریتا (ایتالیا) – این پیتزای کلاسیک ایتالیایی با سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و برگ های ریحان برای یک تجربه طعم اصیل ایتالیایی که قابل شکست نیست، پر شده است!

9. Tacos al Pastor (مکزیک) – این غذای مورد علاقه مکزیکی شامل گوشت خوک است که در ادویه‌هایی مانند پودر فلفل قرمز مرینیت شده است و سپس قبل از سرو روی تورتیلاهای گرم همراه با تکه‌های آناناس برای شیرینی بیشتر و پیاز ترد برای تضاد بافتی بیشتر، روی تف کبابی می‌شود!

10. Ceviche (پرو) – این غذای لذیذ پرو دارای ماهی تازه ترشی شده در آب مرکبات همراه با پیاز خرد شده، برگ گشنیز و فلفل چیلی برای طعم بیشتر است!

11 .Borscht (روسیه) – این سوپ سنتی روسی دارای چغندر پخته شده در آبگوشت همراه با سبزیجاتی مانند سیب زمینی یا هویج قبل از پر شدن با خامه ترش برای ترکیبی بی نظیر از طعم است!

12 چنار سرخ شده (کوبا) – این غذای اصلی کوبایی دارای چنارهای شیرینی است که به نوارهای نازک بریده شده اند و سپس قبل از سرو در کنار لوبیا یا گوشت برای پروتئین اضافی، تا قهوه ای طلایی سرخ شده اند!

13. فلافل (مصر) – این غذای مورد علاقه خاورمیانه شامل توپ های سرخ شده است که از نخود آسیاب شده با سبزی هایی مانند جعفری مخلوط شده و قبل از سرو در داخل نان پیتا همراه با سس تاهینی تهیه می شود!

14 .Churrasco (برزیل)-این غذای مخصوص برزیلی دارای گوشت های کبابی مانند استیک است که در سیر و روغن زیتون مرین شده و سپس روی شعله باز پخته شده و در کنار طرف هایی مانند برنج یا لوبیا سرو می شود!

15. کوسکوس (مراکش) – این غذای شمال آفریقا از دانه های بلغور بخارپز تشکیل شده است که با هم مخلوط شده و سپس روی آن سبزیجاتی مانند هویج یا کدو سبز قرار داده می شود و در کنار گوشت هایی مانند گوشت بره سرو می شود!

16 .Hummus (لبنان)-این دیپ محبوب خاورمیانه از نخود له شده تهیه می شود که با هم مخلوط شده و سپس قبل از سرو در کنار نان های معمولی مانند نان پیتا، طعم دار شده است.

17. کباب (ترکیه) – این غذای لذیذ ترکی دارای گوشت های سیخ شده مانند گوشت بره است که در سبزی ترشی شده و سپس روی شعله کباب شده تا کاملا پخته شود و در کنار کناره هایی مانند بلغور پلو گندم سرو شود!

18. گولاش (مجارستان) – این گوشت گاو خورشتی مورد علاقه مجارستانی است که با هم در آبگوشت با ادویه پاپریکا دم کرده و سپس با افزودن سیب زمینی برای ایجاد یک غذای دلچسب یک قابلمه ای که قابل ضرب نیست تمام می شود!

19. Risotto (ایتالیا) – این کلاسیک ایتالیایی دارای برنج Arborio است که به آرامی پخته می شود تا خامه ای شود و سپس با اضافه کردن پنیر مانند پارمزان رجیانو به پایان می رسد تا یک غذای جانبی با طعم عالی برای هر موقعیتی ایجاد کنید.

20. ماهی و چیپس (انگلستان) – غذای اصلی بریتانیایی شامل فیله های کوبیده ماهی کاد است که سرخ شده تا قهوه ای طلایی شوند و سپس در کنار سیب زمینی سرخ شده ضخیم بریده شده سرو می شود و بعد از یک روز کاری طولانی، غذای راحتی مناسبی است!

دایانا
سال‌هاست که با عشق به سفر و جستجو در دنیای پرماجرا زندگی می‌کنم. هربار که در طبیعت بکر قرار می‌گیرم، لذتی بی‌نهایت را تجربه می‌کنم، و با اشتیاق و علاقه بسیار به گفتگو با افراد مختلف از سراسر جهان می پردازم و از تجربیات و فرهنگ‌هایشان غنی می‌شوم. من دایانا هستم و در وبسایت "مرز سفر"، صدایم را در پادکست‌ها و نوشته‌هایم را در مقالات به اشتراک می‌گذارم. تمرکز من بر سفر و مهاجرت است و تلاشم این است که شما را راهنمایی کنم و در تصمیم‌گیری‌هایی که ممکن است برایتان مهم باشند، راه‌های صحیح و موفق را نشان دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی
ما را دنبال کنید!
سایت های کاربردی

Freelancer

مجله بک پک تراول

چشم انداز سفر