مرز سفر

قوانین عجیب هند که باید پیش از سفر بدانید!

قوانین عجیب هند که باید پیش از سفر بدانید!

برخی از قوانین و مقررات مختلف بر یک کشور حکومت می کنند و تضمین می کنند که پارامترهایی وجود دارد که شهروندان باید در آن عمل کنند. هند به داشتن طولانی ترین قانون اساسی مکتوب معروف است و بنابراین، قوانین زیادی دارد که باید رعایت شود. برخی از قوانینی که برای جلوگیری از انجام کارهای عجیب و غریب وضع شده اند، خود عجیب هستند. بنابراین، این مقاله به قوانین عجیب و غریب در هند می پردازد که باید از بین بروند زیرا ارتباط خود را از دست داده اند.

 

1. قانون تملک اراضی

قانون تملک زمین به دولت این اجازه را می دهد که مالکان را از زمین های بزرگ خود محروم کرده و از آن به عنوان فضاها و ساختمان های دولتی استفاده کند. این قانون از این نظر عجیب است که چرا دولت زمین هایی را که کسی برای آن زحمت کشیده است، فقط به خاطر بزرگ بودنش می گیرد. این قانون ابتدا توسط انگلیس وضع شد، اما در جامعه امروزی، دولت از این قانون سوء استفاده می‌کند، زیرا زمین‌ها را تصاحب می‌کنند و برای پروژه‌های خصوصی به شکل عمومی استفاده می‌کنند. بنابراین، این بدان معناست که مردم زمین خود را به دست سایر مقامات دولتی که مستحق این سرزمین نیستند، از دست می دهند.

2. زنان مجاز به کار شبانه در کارخانه ها نیستند

هند جمعیت زیادی دارد و به این معنی است که افراد بیشتری به دنبال شغل هستند. با این حال، برای یک زن، به راحتی نمی توان کار کرد، زیرا زنان مجاز به کار شبانه در کارخانه ها نیستند. این بدان معناست که وقتی در کارخانه ای افتتاح می شود و تنها زمانی که قرار است کار انجام شود شب است، آن وقت به زنان کار داده نمی شود. این قانون از این جهت عجیب است که جامعه امروزی از فرصت‌های برابر برای هر دو جنس دفاع می‌کند و اجازه ندادن زنان به کار شبانه در کارخانه‌ها، تضییع حقوق آنهاست.

 

3. خودکشی قانونی است اما اقدام قانونی نیست

هند اقدام به خودکشی را مجاز نمی داند اما خودکشی غیرقانونی است. این به شهروندان می‌گوید که می‌توانند مرتکب قتل شوند، اما باید در این زمینه موفق باشند که اگر موفق نشدند با زندان مواجه می‌شوند. این از این نظر عجیب است که هر دو مورد باید به عنوان یکی طبقه بندی شوند زیرا به هیچ وجه خودکشی مجاز نیست در حالی که اقدام به خودکشی غیرقانونی است.

بنابراین، اگر کسی بخواهد خودکشی کند، باید مطمئن شود که خودش را بکشد، زیرا در صورت ناموفق بودن با زندان مواجه می شود.

 

4. قبل از پرواز بادبادک باید مجوز دریافت کرد

بچه ها از پرواز بادبادک ها لذت می برند و حتی بزرگسالان هم خاطرات خوبی از پرواز بادبادک دارند. با این حال، اگر کسی مجوز پرواز بادبادک را نداشته باشد، این فعالیت در هند ممنوع است. این طبق قوانین هواپیماهای هند است که پرواز بادبادک بدون مجوز جرم است.

هر روز نیست که شنیده می شود که می توان یک نفر را فقط به خاطر پرواز بادبادک زندانی کرد و در نتیجه آن را به قانون عجیبی تبدیل کرد که شایستگی ندارد.

 

5. نمایش عمومی محبت مجاز نیست

مردم هند و کسانی که به هند سفر می کنند باید بدانند که نمایش عمومی محبت مجاز نیست. در ماده 294 قانون مجازات هند، آزار و اذیت مردم از طریق اعمال ناپسند جرم است و فرد می تواند تا سه ماه حبس یا جریمه بپردازد.

با این حال، قانون مشخص نمی کند که چه چیزی مشمول اعمال ناپسند می شود، اما معمولاً توسط پلیس برای هدف قرار دادن زوج ها استفاده می شود. نمایش عمومی محبت عموماً به عنوان اعمال زشت تلقی می شود. بنابراین، در هند مردم باید به دنبال راه‌های دیگری برای نشان دادن محبت خود به دیگری باشند، زیرا نمایش محبت می‌تواند به راحتی آنها را به زندان بیاندازد.

 

6. عمل گنجینه

قانون گنج سیاستی است که در سال 1878 تصویب شد و بیان می‌کند که وقتی گنجی که توسط شخصی بیش از ده روپیه ارزش دارد، باید در اسرع وقت به جمع‌آورنده اطلاع دهند. اگر کسی این یافته ها را گزارش نکند، مجازات قانونی دارد زیرا تمام یافته هایی که پیدا می شود متعلق به دولت است.

این قانون از این نظر عجیب است که انتظار می رود وقتی شخصی گنج خود را به دست آورد، گنج خود را پیدا کرده است، اما هند در غیر این صورت احساس می کند و بنابراین قانون گنج سال 1878

 

7. قانون نشر مضر

قانون جوان در سال 1956 برای جلوگیری از توزیع نشریات خاص که می تواند به جوانان آسیب برساند، تصویب شد. این قانون به نشریات مضر به‌عنوان تصاویر، ویدیوها یا داستان‌هایی نگاه می‌کند که حوادث وحشتناکی را به تصویر می‌کشد که ممکن است باعث فساد جوانان شود.

با این حال، این قانون اغلب برای آزار و اذیت تاجران استفاده می‌شود، زیرا زمانی یک مغازه در K3rala به دلیل فروش پیراهن‌هایی که باب مارلی روی آن‌ها چاپ شده بود، مورد حمله قرار گرفت و ادعا می‌کرد که جمعیت جوان را به مصرف مواد مخدر تشویق می‌کند.

 

8. قانون کفر

این قانون زمانی به تصویب رسید که بریتانیا در حال استعمار کشور بود. قانون می گوید هرکس در مورد دین خاصی نظر مخالف داشته باشد مجازات می شود. این بدان معنی است که شهروندان کشور حق ندارند نظر خود را در مورد دین ابراز کنند زیرا ممکن است مجازات شوند

 

9. اگر می خواهید بازرس وسایل نقلیه موتوری شوید، باید دندان های خوبی داشته باشید

کلمات را درست متوجه شدید با توجه به اینکه دندان های یک فرد ممکن است شغل او را تعیین کند، این قانون در هند هم عجیب و هم جالب است. در داستان دندانپزشکی، این قانون تصریح می کند که داشتن دندان های سالم علاوه بر گذراندن سایر معاینات فیزیکی لازم برای بازرس وسایل نقلیه موتوری آندرا پرادش الزامی است. هر فردی که برای این موقعیت درخواست می کند باید روال بهداشت دهان و دندان خود را شروع کند.

 

10. استفاده از سرویس بهداشتی یا آب آشامیدنی در هر هتلی برای همه رایگان است

صرف نظر از اینکه فرد در آنجا اقامت دارد یا خیر، می‌توان از توالت استفاده کرد و در هر هتلی آب دریافت کرد. با تصویب قانون سارای هند در سال 1867، این قانون از 150 سال پیش اجرایی شد. سرای به هر سازه ای اطلاق می شود که مسکن و اسکان میهمانان را فراهم کند. هتل ها در این دسته قرار می گیرند. با توجه به کمبود امکانات رفاهی عمومی در کشور ما، بدون شک یکی از قوانین عجیب هندوستان است، با این حال هدف مفیدی را دنبال می کند.

 

11. داشتن یا فروش آدامس در ماهاراشترا غیرقانونی است

جویدن آدامس در ماهاراشترا، هند، هم برای استفاده شخصی و هم برای فروش ممنوع است. این قانون در تلاش برای تمیز نگه داشتن مناطق عمومی و جلوگیری از لکه دار کردن آدامس بر روی دیوارها، پیاده روها و سطوح دیگر اجرا شد. علیرغم این واقعیت که ممکن است این یک رویکرد افراطی به نظر برسد، زباله آدامس ایالت در نتیجه آن کاهش یافته است.

در واقع، برخی افراد مشاهده کرده‌اند که این محدودیت علاقه به نعناع و دهان‌شویه را به عنوان جایگزین افزایش داده است. با این حال، در حال حاضر، این یک قانون منحصر به فرد در ماهاراشترا است. ممنوعیت جویدن آدامس باعث ایجاد بحث و جدل در مورد حقوق فردی در مقابل کالای بزرگتر شده است.

دایانا
سال‌هاست که با عشق به سفر و جستجو در دنیای پرماجرا زندگی می‌کنم. هربار که در طبیعت بکر قرار می‌گیرم، لذتی بی‌نهایت را تجربه می‌کنم، و با اشتیاق و علاقه بسیار به گفتگو با افراد مختلف از سراسر جهان می پردازم و از تجربیات و فرهنگ‌هایشان غنی می‌شوم. من دایانا هستم و در وبسایت "مرز سفر"، صدایم را در پادکست‌ها و نوشته‌هایم را در مقالات به اشتراک می‌گذارم. تمرکز من بر سفر و مهاجرت است و تلاشم این است که شما را راهنمایی کنم و در تصمیم‌گیری‌هایی که ممکن است برایتان مهم باشند، راه‌های صحیح و موفق را نشان دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی
ما را دنبال کنید!
سایت های کاربردی

Freelancer

مجله بک پک تراول

چشم انداز سفر