مرز سفر

معرفی شادترین کشورهای جهان

معرفی شادترین کشورهای جهان

گزارش جهانی شادی یک نظرسنجی سالانه است که توسط شبکه راه حل های توسعه پایدار سازمان ملل انجام می شود و شادترین کشورهای جهان را رتبه بندی می کند. در سال 2019، فنلاند به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شد و پس از آن دانمارک، نروژ، ایسلند و هلند قرار گرفتند.

این گزارش شش متغیر کلیدی را اندازه‌گیری می‌کند: تولید ناخالص داخلی سرانه، حمایت اجتماعی (داشتن فردی برای حساب کردن در مواقع مشکل)، امید به زندگی سالم، آزادی در انتخاب زندگی، سخاوت (کمک به خیریه و کمک به غریبه‌ها) و تصورات فساد.

فنلاند به دلیل نمرات بالایش در همه رده ها در صدر فهرست قرار گرفت. این کشور با مراقبت های بهداشتی و آموزش رایگان و همچنین سیاست های مرخصی سخاوتمندانه والدین، حمایت اجتماعی عالی را برای شهروندان خود ارائه می دهد. همچنین از نظر آزادی های شخصی و سطوح پایین فساد امتیاز بالایی کسب کرد.

دانمارک به دلیل حس اجتماعی قوی و اعتماد بالای شهروندانش در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین دارای یک سیستم رفاهی سخاوتمندانه است که امنیت مالی را برای شهروندان خود فراهم می کند.

نروژ به دلیل اقتصاد قوی، کیفیت بالای زندگی و سیستم رفاهی سخاوتمندانه در رتبه سوم قرار گرفت. نروژ همچنین دارای برخی از پایین ترین سطوح نابرابری در جهان است که به نمره کلی شادی آن کمک می کند.

ایسلند به دلیل حس قوی جامعه و سطوح پایین فساد در این فهرست چهارم شد. همچنین دارای یک سیستم رفاهی سخاوتمندانه است که امنیت مالی را برای شهروندان خود فراهم می کند.

در نهایت، هلند با نمرات بالا در همه گروه‌ها از جمله تولید ناخالص داخلی سرانه، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی انتخاب زندگی، سخاوت و برداشت از فساد، به رتبه پنج برتر رسید.

به طور کلی این پنج کشور نمونه های بسیار خوبی برای کشورهای دیگر ارائه می دهند که به دنبال افزایش سطح کلی شادی شهروندان خود هستند. این کشورها با اقتصادهای قوی، سیستم‌های رفاهی سخاوتمندانه و جوامع حامی، طرحی را برای کشورهای دیگر ارائه می‌دهند که به دنبال افزایش رفاه شهروندان خود هستند.

دایانا
سال‌هاست که با عشق به سفر و جستجو در دنیای پرماجرا زندگی می‌کنم. هربار که در طبیعت بکر قرار می‌گیرم، لذتی بی‌نهایت را تجربه می‌کنم، و با اشتیاق و علاقه بسیار به گفتگو با افراد مختلف از سراسر جهان می پردازم و از تجربیات و فرهنگ‌هایشان غنی می‌شوم. من دایانا هستم و در وبسایت "مرز سفر"، صدایم را در پادکست‌ها و نوشته‌هایم را در مقالات به اشتراک می‌گذارم. تمرکز من بر سفر و مهاجرت است و تلاشم این است که شما را راهنمایی کنم و در تصمیم‌گیری‌هایی که ممکن است برایتان مهم باشند، راه‌های صحیح و موفق را نشان دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی
ما را دنبال کنید!
سایت های کاربردی

Freelancer

مجله بک پک تراول

چشم انداز سفر