مرز سفر

بهترین مکان های دیدنی سری‌لانکا

بهترین مکان های دیدنی سری‌لانکا

سریلانکا کشور جزیره ای زیبا است که در جنوب آسیا واقع شده است. این شهر دارای میراث فرهنگی غنی و زیبایی های طبیعی خیره کننده است که آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است. مکان‌های شگفت‌انگیزی در سریلانکا وجود دارد، از معابد و بناهای باستانی گرفته تا سواحل خیره‌کننده و ذخایر حیات وحش. در اینجا برخی از بهترین مکان های دیدنی در سریلانکا آورده شده است:

1. Sigiriya: Sigiriya یک قلعه سنگی باستانی است که در نزدیکی شهر Dambulla در مرکز سریلانکا واقع شده است. این سایت میراث جهانی یونسکو یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا است و دارای معماری، نقاشی های دیواری و باغ های بی نظیری است. این قلعه توسط جنگل های سرسبز احاطه شده است و زیستگاه انواع گونه های حیات وحش از جمله فیل، پلنگ و پرندگان است.

2. قلعه گاله: قلعه گاله یک استحکامات تاریخی است که در شهر گاله، در ساحل جنوب غربی سریلانکا واقع شده است. این بنا توسط پرتغالی ها در سال 1588 ساخته شد و بعداً توسط هلندی ها در طول حکومت استعماری آنها بر سریلانکا گسترش یافت. این قلعه دارای ساختمان‌های جالب بسیاری مانند کلیساها، مساجد، انبارها، سربازخانه‌ها و خانه‌هایی است که برای قرن‌ها حفظ شده‌اند. بازدیدکنندگان می توانند این ساختمان ها را کاوش کنند و همچنین در فعالیت هایی مانند تماشای نهنگ ها یا کاوش در سواحل مجاور شرکت کنند.

3. آنورادهاپورا: آنورادهاپورا شهری باستانی است که در شمال مرکزی سریلانکا واقع شده و قدمت آن به قرن 4 قبل از میلاد می رسد. زمانی پایتخت پادشاهی سینهالی سریلانکا بود، قبل از اینکه در قرن یازدهم پس از میلاد توسط نیروهای تامیل از جنوب هند مورد تهاجم قرار گرفت. امروزه این یک مقصد توریستی محبوب است که به‌خاطر خرابه‌های باستان‌شناسی از جمله استوپاها (آثار بودایی گنبدی شکل) و صومعه‌هایی که بین قرن سوم قبل از میلاد تا قرن یازدهم پس از میلاد ساخته شده‌اند، شناخته می‌شود.

4. پارک ملی یالا: پارک ملی یالا یکی از بزرگترین پارک های ملی سریلانکا است که در ساحل جنوب شرقی آن در نزدیکی شهر هامبانتوتا واقع شده است. مساحت این پارک حدود 97 مایل مربع (251 کیلومتر مربع) است و زیستگاه انواع گونه های حیات وحش مانند پلنگ، فیل، خرس تنبل، کروکودیل، شغال، گراز وحشی و غیره به همراه بیش از 200 گونه پرنده از جمله طاووس و پلیکان در میان دیگران. پارک ملی یالا همچنین فرصت‌های خوبی برای تورهای سافاری ارائه می‌دهد که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند این حیوانات را از نزدیک از طریق جیپ یا سافاری‌های پیاده با راهنمایی کارشناسان محلی که مسیر خود را در اطراف این پارک به خوبی می‌شناسند، ببینند!

5. کندی: کندی یک مرکز فرهنگی مهم است که در ارتفاع 500 متری (1640 فوت) بالاتر از سطح دریا در مرکز سریلانکا در نزدیکی منطقه دره رودخانه ماهاولی واقع شده است که در زمان آخرین پادشاهی سینهالی قبل از ضمیمه شدن به امپراتوری بریتانیا به عنوان پایتخت آن عمل می کرد. در طول قرن 19 پس از میلاد.. این شهر دارای جاذبه های جالب بسیاری مانند معبد دندان (معبد مقدس بودایی)، باغ گیاه شناسی سلطنتی (که دارای بیش از 4000 گونه مختلف گیاهی است)، منطقه حفاظت شده جنگل Udawattakelle (که مسیرهای پیاده روی عالی را در میان سرسبز ارائه می دهد. جنگل ها). جدا از این جاذبه‌ها، کندی جشنواره سالانه Esala Perahera را نیز میزبانی می‌کند که یادگار دندان بودا را با راهپیمایی‌های رنگارنگ با حضور رقصندگانی با لباس‌هایی شبیه حیوانات همراه با موسیقی سنتی نواخته شده بر روی طبل و شیپور برگزار می‌کند.

اینها تنها نمونه هایی از مکان های شگفت انگیزی هستند که می توانید هنگام سفر در سریلانکا از آنها دیدن کنید! چه بخواهید خرابه‌های باستانی را کاوش کنید یا به یک تور سافاری در پارک‌های ملی بروید – اینجا چیزی برای همه وجود دارد! پس فرصت خود را برای تجربه این کشور شگفت انگیز از دست ندهید!

دایانا
سال‌هاست که با عشق به سفر و جستجو در دنیای پرماجرا زندگی می‌کنم. هربار که در طبیعت بکر قرار می‌گیرم، لذتی بی‌نهایت را تجربه می‌کنم، و با اشتیاق و علاقه بسیار به گفتگو با افراد مختلف از سراسر جهان می پردازم و از تجربیات و فرهنگ‌هایشان غنی می‌شوم. من دایانا هستم و در وبسایت "مرز سفر"، صدایم را در پادکست‌ها و نوشته‌هایم را در مقالات به اشتراک می‌گذارم. تمرکز من بر سفر و مهاجرت است و تلاشم این است که شما را راهنمایی کنم و در تصمیم‌گیری‌هایی که ممکن است برایتان مهم باشند، راه‌های صحیح و موفق را نشان دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی
ما را دنبال کنید!
سایت های کاربردی

Freelancer

مجله بک پک تراول

چشم انداز سفر