مرز سفر

با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا میتوان سفر کرد؟

با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا میتوان سفر کرد؟

سفر بدون ویزا برای بسیاری از مسافران یک رویا است. با پاسپورت ایرانی می توانید بدون نیاز به درخواست ویزا به چندین کشور سفر کنید. در این مقاله به بررسی کشورهایی که با پاسپورت ایرانی می‌توانید به آن‌ها سفر کنید و شرایط لازم برای ورود می‌پردازیم.

اولین کشوری که امکان سفر بدون ویزا را برای ایرانیان فراهم می کند ارمنستان است. این کشور کوچک در منطقه قفقاز سفر بدون ویزا به ایرانیان با پاسپورت معتبر ارائه می دهد. برای ورود به ارمنستان تنها به یک پاسپورت معتبر و مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش اقامت خود نیاز دارید. شما اجازه دارید تا 21 روز بدون ویزا در ارمنستان بمانید و این کشور را به مقصدی ایده آل برای سفرهای کوتاه تبدیل می کند.

ترکیه یکی دیگر از کشورهایی است که امکان سفر بدون ویزا را برای ایرانیان دارای پاسپورت معتبر فراهم می کند. شما می توانید تا 90 روز در یک دوره 180 روزه در ترکیه بمانید که این کشور را به مقصدی ایده آل برای سفرها یا تعطیلات طولانی تر تبدیل می کند. برای ورود به ترکیه باید پاسپورت معتبر و مدرکی مبنی بر بودجه کافی برای پوشش اقامت خود داشته باشید.

جمهوری آذربایجان نیز به ایرانیانی که پاسپورت معتبر دارند سفر بدون ویزا را ارائه می دهد. شما اجازه دارید تا 30 روز بدون ویزا در آذربایجان بمانید و این گزینه عالی دیگری برای سفرهای کوتاه یا تعطیلات است. برای ورود به آذربایجان تنها به یک پاسپورت معتبر و مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش اقامت خود نیاز دارید.

کشور بعدی در لیست ما گرجستان است که به ایرانیان دارای پاسپورت معتبر نیز سفر بدون ویزا را ارائه می دهد. شما مجاز هستید تا 90 روز در هر دوره 180 روزه در گرجستان بمانید و این کشور را به مقصدی ایده آل برای سفرها یا تعطیلات طولانی تر تبدیل می کند. برای ورود به گرجستان تنها به یک پاسپورت معتبر و مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش اقامت خود نیاز دارید.

در نهایت، کشور همسایه ایران، عمان نیز اجازه ورود بدون ویزا به این کشور را برای شهروندان ایرانی با پاسپورت معتبر می دهد. شما مجاز هستید تا 14 روز بدون درخواست ویزا در عمان بمانید و اگر به دنبال سفرهای کوتاه یا تعطیلات در اطراف منطقه هستید، این گزینه عالی دیگری است. برای ورود به عمان تنها به یک پاسپورت معتبر و مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش اقامت خود نیاز دارید.

به طور کلی، چندین کشور وجود دارند که سفر بدون ویزا از ایران را تنها با یک پاسپورت ایرانی و مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی در طول سفر شما مجاز می‌کنند – ارمنستان (21 روز)، ترکیه (90 روز در هر دوره 180 روزه)، آذربایجان (30 روز) گرجستان (90 روز در هر دوره 180 روزه) و عمان (14 روز). همه این کشورها فرصت‌های خوبی را برای مسافرانی فراهم می‌کنند که به دنبال کاوش در مقاصد جدید هستند، بدون اینکه زحمت درخواست ویزا داشته باشند – اگر به دنبال سفرهای کوتاه‌تر هستید یا زمان کافی قبل از سفر ندارید، عالی است!

دایانا
سال‌هاست که با عشق به سفر و جستجو در دنیای پرماجرا زندگی می‌کنم. هربار که در طبیعت بکر قرار می‌گیرم، لذتی بی‌نهایت را تجربه می‌کنم، و با اشتیاق و علاقه بسیار به گفتگو با افراد مختلف از سراسر جهان می پردازم و از تجربیات و فرهنگ‌هایشان غنی می‌شوم. من دایانا هستم و در وبسایت "مرز سفر"، صدایم را در پادکست‌ها و نوشته‌هایم را در مقالات به اشتراک می‌گذارم. تمرکز من بر سفر و مهاجرت است و تلاشم این است که شما را راهنمایی کنم و در تصمیم‌گیری‌هایی که ممکن است برایتان مهم باشند، راه‌های صحیح و موفق را نشان دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی
ما را دنبال کنید!
سایت های کاربردی

Freelancer

مجله بک پک تراول

چشم انداز سفر